Management of Use of E-Learning Applications in Pack C Equality Education in Improving Student Learning Quality
DOI:
https://doi.org/10.32506/jois.v5i1.722Keywords:
package c, Organizing includes Assignment, pelita pratamaAbstract
Management of the utilization of e-learning applications on the equality of package C in improving the quality of s.swa learning. After going through field observation activities, interviews with resource persons, as well as documentation analysis at PKBM Pelita Pratama and PKBM Homeschooling Millennial Unggul, an overview of the Study on the management of the utilization of e-learning applications in equality education to improve the quality of student learning as follows: Both institutions have fulfilled the stages of management starting with the E-Learning Application Planning on Equality Package C education in Improving the Quality of Student Learning. Includes Computer Device Devices, Internet Networks, Learning materials, Module Tutorials, Audio Video, Organizing includes Assignment (Rombel).
References
Abdulhak, I. (2000). Strategi Pembelajaran Pendidikan luar PKBM Bandung: UPI Press. Alma, B dan Hurriyati, R. (2009). Manajemen Corporate Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan Fokus Pada Mutu dan Layanan Prima), Bandung: Alfabeta.
Anwar. (2004). Pendidikan Kecakapan Hidup (Life Skills Education), Bandung: Alfabeta.
Arikunto, Suharsimi. (1993). Manajemen Pengajaran Secara Manusia. Jakarta: Rineka Cipta.
Arikunto, S. (1998) Prosedur Penelitian. Jakarta: Penerbit Rineka Putra.
Boyd, Ronald, T.C. (1989). Improving Teacher Evoluation; Practical assessment, Research & Evaluation, ERIC Digest.
Bungin, B. (3003), Analisis Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: raja Grafindo Persada
Basrowi dan Sadikin, (2002). Metode Praktekum Kualitatif. Surabaya: Insan Cendekia
Danim, S. (1977) Pengantar Sudi Penelitian Kebijakan. Jakarta: Bumi Aksana
Danim, S (2002). Menjadi Peneliti Kualitatif. Bandung: CV Pustaka setia
Djamarah, S.B. (1994). Prestasi belajar dan Kompetensi Tutor. Surabaya. Usaha Nasional.
Engkoswara. (2002). Menata Peningkatan Kualitas Manusia Indonesia Tinggal
Landas. Jakarta: Depdikbud
Gomes, C. F. (1997). Manajemen Sumber Daya Manusia (edisi 1, cetakan ke-2). Yogyakarta: Andi Ofset.
Hamalik, O. (2001). Proses Belajar Mengajar, Jakarta: Bumi Aksara.
Hatimah, I. (2000). Strategi dan Metode Pembelajaran. Bandung: Adira.
Press.
Ismaun. (2008). Manajemen Program Kesetaraan, Bandung UPI Press.
Ismaun, Kartika.I. (2009). Manajemen Program Kesetaraan, Bandung: UNINUS
Joni, T. Raka. (1984). Pedoman Umum Alat Penilaian Kemampuan Tutor. Jakarta: Dirjen Pendidikan Tinggi Depdikbud.
Kartika, I. (2006). Model Penyelenggaraan Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat.
Bandung: Nusantara Press
Kamil. (2009). Pendidikan Nonformal. Pengembangan Melalui Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (PKBM) di Indonesia (Sebuah Pembelajaran dari Kominkan Jepang), Bandung: Alfabeta.
Kartika, I. (2006). Model Penyelenggaraan Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat.
Bandung: Nusantara Press
Kamil. (2009). Pendidikan Nonformal. Pengembangan Melalui Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (PKBM) di Indonesia (Sebuah Pembelajaran dari Kominkan Jepang), Bandung: Alfabeta.
Kindervatter, S. (1979). Non Formal Education As an Empowering Process
Amherst, Massachussets: Centre for International Education University of
Massachussets.
Mulyasana, Dedi (2012). Pendidikan Bermutu dan Berdaya Saing, Bandung:
Rosdakarya.
Mulyasa, E. (2004). Manajemen Berbasis PKBM, Konsep, Strategi dan Implementasi, Jakarta: Rosda, Cetakan Keenam.
Mulyasana, Dedi (2012). Pendidikan Bermutu dan Berdaya Saing, Bandung:
Rosdakarya.
Moore, Kenneth, D. (2001). Classroom Teaching Skill. New York: McGraw Hill
Morphet, E.L.,
Reece, I & Walker, S. (1997). Teaching, Training and Learning: A Practical Guide. Sunderland: Business Education Publisher Ltd.
Sihombing, U. dan Gutama. (2000). Potret Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat di Indonesia pada Tahap Perkembangan, Jakarta: PT Dian Ariesta
Sihombing, U. dan Gutama. (2000). Potret Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat di Indonesia pada Tahap Perkembangan, Jakarta: PT Dian Ariesta
Sudirman, dkk. (1991). Ilmu Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sudjana, N. (1989). Dasar-Dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru.
Sagala, S. (2003). Konsep dan Makna Pembelajaran: Untuk Membantu Memecahkan Problematika Belajar dan Mengajar. Bandung: Alfabeta.
Supriadi, D. (1999). Mengangkat Citra Tutor dan Martabat Tutor. Yogyakarta: Adicita Karya Nusa.
Surakhmad, W. (1979). Metodologi Pengajaran
Surya, M. (2003). Psikologi Pembelajaran dan Pengajaran. Bandung: Yayasan Bhakti Winaya.
Sugiyono, (2011). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D, Bandung:
Tilaar, H.A.R. (1999). Paradigma Baru Pendidikan Nasional, Jakarta : Rineka Cipta.
Wijaya, C. Dan Rusyan A.T. (1994). Kemampuan Dasar Tutor dalam Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Wirawan. (2002). Profesi dan Standar Evaluasi. Jakarta: Yayasan Bangun Indonesia & UHAMKA Press.
Departemen Penerangan RI (1988). Ketetapan-ketetapan permusyawaratan Rakyat RI
Tahun 1988.
Sudjana, D (1988). Segi-segi Sistemik Pengembangan pendidikan Nonformal menjelang abad ke
IKIP Bandung: Panitia konvensi Pendidikan nasional Indonesia ke I
Sudjana, D (1988). Identifikasi Program Pendidikan luar sekolah di Daerah Blitar dan Malang,
Jawa Timur. Dalam Laporan penelitian survey lapangan tahap ke I tentang studi identifikasi Model Pembangunan. Bandung kerjasama Penelitian Sosial BPPT dengan SESKOAD
Sudjana, D (1989). Laporan tentanag Kondisi pendidikan Masyarakat asmat dan Analisis
Alternatif Pengembangan pendidikan Terpadu di Pusat Asmat. Jakatra: Panitia Lokakarya Pengembangan Asmat, YKPA
Sudjana, D (1991). Pendidikan Luar Sekolah Wawasan, sejarah Perkembangan, Falsafah dan
Teori Pendukung, Azas Bandung: Nusantara Press
Sudjana, D (1992). Pengantar Manajemen Pendidikan Luar Sekolah. Bandung Nusantara Press.
Sudjana, D (1993).Metoda dan Teknik Pembelajaran alternatif. Bandung Nusantara Press
Sudjana, D (1995).Model Keterpaduan Pendidikan Luar Sekolah dan Pendidikan Sekolah
Sebagai Alternatif Penjabaran Sistem pendidikan Nasional. Pidato Pengukuhan Guru Besar Tetap di IKIP Bandung
Sudjana, D (1997).Memantapkan Eksistensi dan Profesionalitas Pendidikan Luar Sekolah.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Minda Patriah, Achmad Sanusi, Nanang Hanafiah, Supyan Sauri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.